maanantai 20. syyskuuta 2010

Ei ole totta!

Minä, joka en osaa laulaa, en todellakaan pääse korkealle, lauloin Edelweissin kunnialla! Ja ihan ne korkeimmatkin kohdat äänen särkymättä. Siihen tarvittiin hiihdosta tutut tasatyönnöt avuksi ja henki kulki! Enhän mä vielä ihan Karita Mattilan tasoa ole, mutta en täysin toivotonkaan ; ) En koskaan aio laulaa missään julkisesti, ei, se ei ole tavoitteeni, vaan haluaisin kehittää ääntäni, että voisi itsekseni laulaa ja nauttia siitä, ja teatterin kuorossa tehdä muutakin, kuin aukoa suutani :D Nyt pitää vaan treenata hengitystekniikkaa, koska aina en voi tasatyöntöjä lykkiä..

2 kommenttia:

  1. Mitä! Onko mahdollista oppia laulamaan, jos ei ole ääntä? Siis lauluääntä? Mitä? Kerro äkkiä lisää, olen aina halunnut osa
    ta laulaa, edes vähän.

    t. Tuike

    VastaaPoista
  2. Ilmeisesti ON! Olen käynyt vasta kaksi kertaa tunneilla, mutta jos jo nyt on pieni edistys tapahtunut, niin miksei sitä voisi tapahtua lisääkin! Minä ainakin olen toiveikas. Mene, Tuike, siis ihmeessä laulutunneille, jos yhtään kiinnostaa. Meitä on ryhmässä 12. Puolisen tuntia avaamme ääntä ja teemme harjoituksia. Sen jälkeen jokainen saa reilu 5 minuuttia aikaa yhdessä open kanssa, kaikkien edessä kylläkin. Mutta siitä pelosta kun pääsee, niin uskon, että laulaminen muuttuu vielä helpommaksi ja vapautuneemmaksi. Ryhmässämme kaikki muut osaavaat laulaa paremmin kuin minä, mutta yritän pitää pääni pystyssä ja keskittyä omaani. Vaikeeta se on!

    VastaaPoista